Webová grafika

Webová grafika by se při tvorbě měla řídit zase trochu jinými pravidly oproti ostatním odvětvím grafiky, kterými Vás ovšem nehodláme v žádném případě zatěžovat. Takže pod touto sekcí si můžete jednoduše představit vše od nového tlačítka pro Váš web až po jeho kompletní REDesign. Ovšem nenechte se mýlit, design webu rozhodně není jen o tom jestli bude pozadí spíš červený nebo možná trochu do zelena a nebo jestli tlačítka budou hranatá, případně při troše fantazie kulatá. Webdesign by možná mohl mít přezdívku grafický pětiboj…

  • Funkčnost
  • Logika
  • Intuitivnost
  • Vzhled
  • Odlišnost
  • Funkčnost…

    Všichni si nejspíš dokážeme představit, co se skrývá pod pokličkou tohohle bodu ale taky by jsme se nejspíš všichni divili, jaké webové “skvosty” se dají najít při troše brouzdání! Nepodpora základních prohlížečů, nepodpora jazykových sad, deformace objektů v různých rozlišeních obrazovky, nepodpora mobilních zařízení atd. atd. atd. Jako stručný výčet by to mohlo stačit, nechcem tu být přeci do zítra. Nebo jo?

    Logika

    Samozřejmě, že si k tomu novému iPhonu co mám zrovna v košíku nechám doporučit nějaký hezký obal nebo třeba cestovní nabíječku ale co rozhodně nechci je situace, aby mi na základě funkce ,,mohlo by se Vám líbit” vyběhla super energeticky úsporná lednička třídy A+++. Koho proboha zajímá lednička když se člověk těší, až mu kurýr doručí jeho iPhone? A nic by na tom nezměnil ani fakt, kdyby ta lednička byla super-mega-ultra energeticky úsporná…

    Intuitivnost

    ,,To dá rozum, že když kliknu tady na ten červený křížek, tak se to zavře” Tohle byl sice trochu prvoplánový příklad ale tak nějak by to mělo být v káždé části Vašeho webu. Ještě předtím než uživatel na cokoliv klikne tak musí plus mínus vědět, co se asi stane.

    Vzhled

    Nebojte se, k vzhledu Vaší webové stránky o cyklistice budeme přistupovat se stejnou pečlivostí jako k webové stránce o investování do zlata, kterou jsme nedávno navrhovali Vašemu sousedovi. Každý projekt je naprosto jedinečný a stejně tak jedinečný musí být i přístup k němu, a to i co se týče vzhledu…

    Odlišnost

    Proč si o jednom webu řekneme že je hezký a rádi se na něj vracíme a proč si to o druhém, skoro stejném, neřekneme? Není totiž vůbec potřeba mít úplně odlišný design webu oproti konkurenci, důležitý je mít něco navíc. A největší úspěch mají většinou takové detaily, které uživatel ani vědomě nevnímá, ovšem podvědomě ve velké míře ovlivňují celkový dojem z Vašeho webu a to je fajn ne?